3ds Max ile Mükemmel Render Nasıl Alınır

Geçtiğimiz yıl CG Talk kullanıcıları tarafından “100 Best CG Articles Ever” listesine giren ingilizce makalemin uzun zamandır Türk 3D kullanıcılarına çevirisini yapmak istiyordum. Kısmet bu güne imiş. İyi okumalar..

 

3dsMax ile Mükemmel Render Nasıl alınır ?
Hiçbir ayar yoktur ki tek başına bir render’ı mükemmel hale getiriversin. Birden çok bileşeni mantıklıca kullanmak sizi en iyi sonuca götüren adımları oluşturur. Bu yazımda siz 3d kullanıcılarına en mükemmel render için nelere dikkat etmeniz gerektiği konusunda bazı maddeleri aktarmak istiyorum.

1 – Modelleme

Doğru modelleme her zaman anahtar sözcüktür. Render bilgisayara sorulmuş bir çok matematiksel soru’nun cevabıdır diyebiliriz. Bu sorulardan en zor olanları da kuşkusuz geometri ile ilgili olanlarıdır. Sahneye dahil edilen her obje belirli sayıda poligonlara sahiptir ve bu poligonların her birisi başlı başına cevaplanması gereken bir işlemdir. Gereksiz yere eklenen her bir tek poligon render işleminde fazladan zaman harcamak demektir. Bu sebeple sahnenizdeki her bir objeyi bilgisayarınız ne kadar güçlü olursa olsun en az sayıda poligon içerecek şekilde modellemeye gayret edin.

– Sahnenizde size en yakın konumda olan objelere ( modellere ) gereken hassasiyeti gösterin, Perspektifte kaçışa doğru yaklaştıkça bu özeni azaltın, daha kabaca modelleyin.
– Sahneniz bir fotoğraf olarak ( Single ) render alınacak ise objelerin alt kısımları ile görünmeyen arka kısımlarında poligonları yok etmek akıllıca bir hamledir.
– Gereksiz detaylardan kaçının, görünmeyecek alanlar ile vakit kaybetmek yerine ön plana odaklanın.

2 – Kaplama

Kaplama özellikle vray ile render alıyorsanız üzerinde durulması gereken bir konudur. Her bir material mutlaka vray materiali olmalıdır. Bu hem render süresine hem de kalitesine direkt etki eder. Standart material tipleri ile de çalışabilmesi Vray render motorunun bir özelliğidir ama sahnedeki bu yabancı material tipleri ile konuşurken vray extra efor sarfeder ve yanlış sonuçlar üretebilir. Bundan kaçının.

– Modellemede olduğu gibi ön plan objelerdeki materiallerinize extra özen gösterin, örneğin yansıma ve kırılma subdivision’larını yüksek tutun.
– Materailleri oluştururken kendi bitmap’larinizden faydalanıyorsanız bu bitmapleri özenle seçin, baskı alınacak bir iş ise dpi değerleri yüksek bitmapler kullanın.
– Bitmap’lerinizi seçerken aceleci davranmayın, ufacık dosyalar yerine boyutları büyük dosyalar çok daha iyi sonuç verir. Ancak bu noktada da ön plan kaplamalarında büyük, uzaklaştıkça daha küçük bitmapler kullanmaya gayret edin.
– Sahnenizde çim zemin gibi beniş alanlar kaplayacaksanız tile işleminden kaçının. Bunun yerine imajı photoshopta klonlayarak ek yerlerine blur uygulayın. Ek yerleri profesyonel bir işte asla görünmemesi gereken amatör bir görüntüdür.
– Renklerde abartıya kaçmayın. Kullandığınız bitmap’leri photoshop’ta ön işlemden geçirip öyle uygularsanız post-render işlemlerinizi minimum’a indirmiş olursunuz.
– Diffuse kanalında saf beyaz kullanmayın.
– Diffuse kanalında saf siyah kullanmayın.

3 – Işıklandırma

Her bir ışık render için ayrı bir hesaplama öğesidir. Öyleyse gerektiği kadar kullanın. Özellikle klasik illuminasyon değil de GI kullanıyorsanız ışıkların render süresine etkisi daha da artacaktır.

– Işıkların yüzeylere çok yakın konumlarda konumlandırılmaması gerekir. Yüksek parlamalara neden olacağı gibi render süresini uzatır.
– Işıkların intensity değerleri ne kadar gerekiyorsa o kadar verilmelidir. Çok yükseltmek materiallerde “gain”e neden olur.
– Reflektör nesneler kullanın. Işık çok değerli bir elemandır. Israf etmeyin. Yansıyarak kaçan ışıkları kurtararak sahneye geri yansıtın. Böylece daha az ışık kullanmış olursunuz.

4- Kamera

Mutlaka kamera kullanın. Tüm bu adımların en önemlisi hazırlanan sahneyi fotoğraflama aşamasıdır.

– Temel Fotoğrafçılık öğrenin. Çok zor değil..
– Kadraj alma sanatını inceleyin. Saçma yerlerden görüntü almak yerine bir sanatçı gibi düşünün.
– Işıklarınızın kamerada patlama yapabileceğini unutmayın. Kameranızı direkt olarak ışıklara yönlendirmeyin. ( Özellikle mimari sunumlarda. )
– Doğru lens kullanın.. iç mekanda 18 – 55 aralığı dış mekanda ise 55 – 200 aralığı uygun değerlerdir. Aşırıya kaçmayın. Perspektif hataları en istenmeyen görüntülerdir.

5 – Hız

Solid diskleri tercih edin. Bu render esnasında linear olarak çağırılacak bitmap datalarının daha hızlı iletilmesini sağlar. Süreye % 10 – 15 aralığında etki eder.
Desktop PC kullanın, Diz üstü makinalar her ne kadar hız rekoru kırmaya başlasa da iyi kurulmuş bir Desktop PC kadar stabil olamazlar. İşlemcileri ve Ram’leri mobildir, bu daha yavaş çalışır anlamına gelir.
Güç kaynağınızı iyi seçin. İyi bir arabaya kaçak benzin doldurmayın. Bilgisayarın yakıtı elektriktir ve iyi beslenmesi gerekir. Bilgisayarcınıza danışın.
Quad ekran kartlarını tercih edin.
Bütçenizi iyi bir işlemci ve stabil çalışan ram takımları için zorlayın.
Düzenli çalışın. Dosyalarınızı çok farklı yerlerden çağırmak süreye direkt etki eden ve çok yapılan hatalardandır.

Sonuç:

Doğru render 3’e 5’e basmakla alakalı değildir. Birçok adımdan oluşan bir süreçtir. İyi renderlar almak isteyenlerin sadece “vray” öğrenerek bunu yapabileceklerini düşünmeleri yanlıştır. Bir proje tam anlamıyla “başarılı bir inşaat projesi” gibi ele alınmalıdır. En küçük bir hatanın sonucu etkileyeceği unutulmamalıdır. Unutmayın ki başlangıçta yapılan ufacık hatalar render’da büyük problemler yaratabilir.

Bir Cevap Yazın